MotorGarantie

MotorGarantie is alleen te verkrijgen wanneer u een nieuwe of tweedehands motor koopt bij een aangesloten motorbedrijf.

Indien MotorGarantie wordt aangeboden bij de aanschaf van uw motor, dan staat dit duidelijk op de koopovereenkomst en/of factuur vermeld. De looptijd en eventuele uitsluitingen van uw garantie worden specifiek benoemd, daarover kan geen misverstand bestaan.

Winsterstopverlenging

Doet u de aankoop van uw motor in het najaar of de winterperiode dan kan de garantieperiode verlengd worden met de winterstop met een maximum van 2 maanden. Doet u een winterstop dan kunt u de garantieperiode ook met 2 maanden verlengen. Dit dient u dan natuurlijk wel aan te tonen, als dat nodig mocht zijn.

Omruilgarantie

Indien u na de aankoop van uw motor niet echt tevreden bent dan kunt u de motor inruilen. Dit dient dan wel binnen 14 dagen te gebeuren en kan alleen wanneer u niet meer dan 750 km gereden heeft. Lees meer hierover artikel 7 van de de algemene voorwaarden.

Gebrek aan de motor?

Indien u een gebrek aan uw motor heeft, dan gaat u natuurlijk meteen terug naar het motorbedrijf waar u uw motor heeft gekocht. Natuurlijk lost het motorbedrijf dit naar tevredenheid op. Het is immers een motorbedrijf dat MotorGarantie aanbiedt. Mocht u toch een verschil van inzicht krijgen over de wettelijke garantie of bent u niet tevreden over het oplossen van een probleem, dan kunt u via info@motorgarantie.nl contact opnemen met RIGID Garantie b.v. welke meteen voor u aan de slag gaat.

Wij nemen contact met u op, wij leggen zorgvuldig verslag van het door u geschetste probleem en wij leggen dit voor aan de motorzaak. Wij streven ernaar om de relatie tussen u en de verkoper goed te houden en indien nodig te herstellen. Wij blijven met u als garantienemer dan ook in goed overleg over hoe wij de zaak gaan aanpakken. Wij zullen voor u bemiddelen en proberen om binnen één werkweek een oplossing te vinden. Meestal lukt dat, of nog veel sneller.

Onafhankelijke expertisebureau

Mocht het onverhoopt zo zijn dat partijen een groot verschil van inzicht houden, dan geeft MotorGarantie binnen één week opdracht aan een onafhankelijke, technische partij om een vaststelling te doen en een bindend advies over het probleem te geven.

Onze garantie

De garantiegever is de verkoper van de motor. Het aangesloten motorbedrijf geeft de garantie. Indien een garantie geval niet naar tevredenheid wordt opgelost helpt MotorGarantie u als koper van de motor. Dan gaan wij voor u aan de slag! Voor het inzetten van een technische, onafhankelijke partij vragen we een kleine bijdrage van u. Indien u in het gelijk gesteld wordt ontvangt u deze bijdrage terug.

Voor u is het gegarandeerd motorplezier.
Beloofd!