MotorGarantie

MotorGarantie is alleen te verkrijgen wanneer je een nieuwe of tweedehands motor koopt bij een aangesloten motorbedrijf.

Indien je MotorGarantie afneemt bij de aanschaf van je motor, dan ontvang je een bevestiging met de benodigde garantiegegevens en de looptijd van je garantie. MotorGarantie registreert jouw garantie, daarover kan geen misverstand bestaan.

Winsterstopverlenging

Doe je de aankoop van je motor in het najaar of de winterperiode dan kan de garantieperiode verlengd worden met de winterstop met een maximum van 2 maanden. Doe je een winterstop dan kan je garantie periode ook met 2 maanden verlengen. Dit dien je dan natuurlijk wel aan te tonen, als dat nodig mocht zijn.

Omruilgarantie

Indien je na de aankoop van je motor niet echt tevreden bent dan kun je de motor inruilen. Dit dient dan wel binnen 14 dagen te gebeuren en kan alleen wanneer je niet meer dan 750 km gereden hebt. Lees meer hierover artikel 7 van de de algemene voorwaarden.

Gebrek aan de motor?

Indien je een gebrek aan jouw motor hebt, dan ga je natuurlijk meteen terug naar het motorbedrijf waar je jouw motor hebt gekocht. Natuurlijk lost het motorbedrijf dit naar tevredenheid op. Het is immers een motorbedrijf dat MotorGarantie aanbiedt. Mocht je toch een verschil van inzicht krijgen over de wettelijke garantie of ben je niet tevreden over het oplossen van een probleem, dan kun je via motorgarantie.nl contact opnemen met RIGID Garantie b.v. welke meteen voor jou aan de slag gaat.

Wij nemen contact met je op, wij leggen zorgvuldig verslag van het door jou geschetste probleem en wij leggen dit voor aan de motorzaak. Wij streven ernaar om de relatie tussen jou en je verkoper goed te houden en indien nodig te herstellen. Wij blijven met jou als garantienemer dan ook in goed overleg over hoe wij de zaak gaan aanpakken. Wij zullen voor jou bemiddelen en proberen om een oplossing te vinden binnen één werkweek. Meestal lukt dat, of nog veel sneller.

Onafhankelijke expertisebureau

Mocht het onverhoopt zo zijn dat partijen een groot verschil van inzicht houden, dan geeft MotorGarantie binnen één week opdracht aan een onafhankelijke, technische partij om een vaststelling te doen en een bindend advies over het probleem te geven.

Onze garantie

De garantiegever is de verkoper van de motor. Het aangesloten motorbedrijf geeft de garantie. Indien een garantie geval niet naar tevredenheid wordt opgelost helpt MotorGarantie jou als koper van de motor. Dan gaan wij voor je aan de slag! Met het bedrag dat je betaald zijn alle kosten voor het oplossen en herstellen van het garantiegeval inbegrepen tot en met alle gerechtelijke kosten aan toe. Behalve voor het inzetten van een technische onafhankelijke partij vragen we een kleine bijdrage van jou.

MotorGarantie zal indien nodig voor het verhalen van de kosten de gang naar de rechter maken. Maar daar word jij als garantienemer verder niet mee belast. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat de rechter anders beslist dan de onafhankelijke derde. In dat geval moeten wij de uitspraak van de rechter volgen en draait MotorGarantie voor de kosten op en niet jij!

Voor jou is het gegarandeerd motorplezier.
Beloofd!